8 februari 2018 kl.19. Ceciliakapellet, Oskarshamn.

Dahlkvistkv
Dahlqvistkvartetten

Dahlkvistkvartetten består av den Warszawa-födde Bartosz Cajler samt Stockholmssyskonen Kersti, Hanna och Jon Dahlkvist. Alla medlemmar i kvartetten har studerat vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm.

Stråkkvartetten bildades 2007 och har etablerat sig på en internationell nivå samt som en av Sveriges mest eftersökta kammarmusikgrupper. De utnämndes till Rising Stars säsongen 2012-2013 av Stockholms Konserthus och European Concert Hall Organisation, vilket innebar att de gästade en rad stora konserthus ute i Europa. Vid flera tillfällen har kvartetten hörts i SVT, senast våren 2015 som husband i ”Camillas klassiska” och i Sveriges Radio P2, bl.a med uruppföranden av stråkkvartetter beställda av Sveriges Radio. Dahlkvistkvartetten gjorde sin debut på Stockholms Konserthus i januari 2011 i Steve Reichs ”Triple Quartet”, konserten blev en stor succé och kvartetten har blivit inbjudna flertal gånger i Konserthusets Stråkkvartettserie i Grünewaldsalen, senast i januari 2017. Under våren 2015 medverkade kvartetten vid urpremiären av balettsuccén Midsommarnattsdröm på Kungliga Operan i Stockholm.

PROGRAM
Ludwig van Beethoven
Stråkkvartett nr 8 i e-moll, op 59, nr 2 ”Razumovsky”
Andrea Tarrodi