18 februari 2018 kl 15. Gränsö slott, Västervik.

NakamuraStevensson-duo_web
Söndagskonsert med Sebastian Stevensson, fagott
och Asuka Nakamura, piano

2016 års vinnare av det prestigefulla Solistpriset, fagottisten Sebastian Stevensson, ger sig ut på vinnarturné i vårt avlånga land. Sebastian, ursprungligen från Sigtuna, började spela klarinett innan han som 10-åring bytte till fagott. Efter studier för Knut Sönstevold vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm flyttade Sebastian till Mannheim i Tyskland där undervisning för Ole Kristian Dahl tog vid. Numer är han solofagottist i Danmarks Radio Symfoni-Orkestret och undervisar vid Det Danske Kongelige Musikkonservatorium. Under 2015 arbetade Sebastian även som solofagottist i Münchner Philharmoniker under Valerij Gergijev. Som gästmusiker har han samarbetat med orkestrar som London Philharmonic Orchestra, Kungliga Filharmonikerna och Deutsches Symphonie-Orchester Berlin.

Asuka Nakamura började spela piano vid tre års ålder i Nagoya, Japan och redan vid nio års ålder gjorde hon solistdebut med Mozarts välkända Pianokonsert nr 23. Asuka studerade för Staffan Scheja på Kungl. Musikhögkolan i Stockholm med start 2002 och när hon avslutade sina studier belönades hon med jetongmedalj, något som bara tilldelas de allra främsta på avancerade påbyggnadsutbildningar. Asuka har framträtt, inte bara i Japan och Sverige, utan även i Manchester, Oxford och Budapest, hållit soloafton hos Beethovensällskapet i London och varit solist med Krakowsymfonikerna i Polen.

Entrébiljetter
Medlem 150 kr, ej medlem 180 kr, studerande 100 kr, ungdom under 18 år fri entré. Förhöjt pris i samband med Afternoon Tea. Parkkonsert avgiftsfri.
Medlemsavgift 150 kr/år

För information: http://www.granso.se