12 november kl. 15. Gränsö slott, Västervik.

SANNAHOGMAN_web
Söndagskonsert med Carl-Henrik Fernandi saxofon och Sanna Hogman Fernandi, sång

Sanna och Carl-Henrik har båda växt upp i Torsås kommun, men stötte ihop först för några år sedan och startade en gemensam karriär, både musikaliskt och personligt. Nu bor de tillsammans i Västervik på somrarna och i Göteborg övrig tid på året.
Sanna är sångerska och låtskrivare. Hennes debutalbum ”Buss 18 till dig” kom 2013 och fick fina recensioner, det fick likaså uppföljaren ”Medan tid är ska vi ro”. Carl-Henrik har visat att han är en av våra främsta klassiska musiker och saxofonister. År 1997 antogs han till Kungliga Musikhögskolan och studerade där för professor Christer Johnsson. 1999 vann han andrapris vid Ljunggrenska tävlingen i Göteborg, en av Sveriges mest prestigefulla tävlingar inom klassisk musik. Samma år antogs Carl-Henrik till solistdiplomutbildningen på Musikhögskolan, som tillsammans med en ”Bachelor of Music” i Amsterdam avslutades 2004.

Entrébiljetter
Medlem 150 kr, ej medlem 180 kr, studerande 100 kr, ungdom under 18 år fri entré. Förhöjt pris i samband med Afternoon Tea. Parkkonsert avgiftsfri.
Medlemsavgift 150 kr/år.

Information: http://www.granso.se